Gandingan usahawa baharu dalam talian pasarkan pelbagai produk busana
di bawah satu bumbung
Ternyata kini, konsep butik vendor semakin
popular dilihat sebagai gandingan positif.
Ia memberikan peluang promosi produk dan
membantu usahawan baharu serta sedia ada terutamanya yang berniaga secara dalam
talian memasarkan produk diketengahkan mereka tanpa mengeluarkan modal tinggi
untuk menyewa lokasi strategik.
Dalam usaha meningkatkan lagi kedudukan
peniaga dalam talian, pengusaha butik vendor memberikan komitmen daripada
pelbagai aspek termasuk membuat pemasaran menggunakan medium sosial, membuat
laporan jualan pada setiap hujung bulan dan sebagainya bagi melonjak kedudukan
jenama bertapak di bawah bumbung miliknya.
Menariknya mengenai perniagaan butik
seperti itu mempunyai kelebihan tersendiri yang membolehkan pelanggan melihat
sendiri produk yang dijual, selain menikmati harga yang murah dan berpatutan.
Sehubungan itu, pencinta fesyen di sekitar
Ipoh, Perak bakal menikmati pembelian lebih 50 produk tempatan dengan cara
mudah dan menjimatkan masa di butik vendor Gondola31 yang cukup selesa untuk
kunjungan umum.
Konsep jualan efektif
Pengasas butik itu, Mohd Nor Nizam
Baharudin, berkata butik sehenti tampil sebagai vendor terbesar di Perak juga
bakal memenuhi kehendak penggemar fesyen yang sentiasa mencari kelainan dalam
soal penggayaan tanpa perlu membuang banyak masa.
Beliau yang turut dibantu oleh isteri
Norazura Md Posdzi, berkata Gondola3l bukan saja membekalkan transaksi
pembelian cukup memberangsangkan tetapi menawarkan kelainan konsep hiasan
dalaman bagi memberikan kepuasan dan keselesaan kepada pelanggan.
“Menyedari permintaan pasaran fesyen
semakin pantas, kami ingin bergerak seiringan bagi membekalkan perkhidmatan
pembelian dan konsep jualan lebih efektif”.
Tawar koleksi terkini
“Di sini, ia memberi peluang kepada
penggemar butik dalam talian untuk mencuba koleksi terkini yang ingin dibeli
mereka tanpa sebarang keraguan.
“Menariknya, butik vendor yang pertama
dibuka di kawasan ini juga bakal memenuhi kehendak penggemar fesyen yang
selama ini hanya dapat berurusan dan membeli secara dalam talian,” katanya.
Mohd Nor Nizam berkata, butik vendor
diketengahkan itu menyasarkan pelbagai keperluan fesyen sama ada tudung, blaus,
jubah, gaun hingga aksesori untuk wanita dan pakaian seperti jubah untuk
lelaki.
Katanya, antara butik dalam talian terkenal
yang menempatkan koleksi jenama mereka di sini adalah Minaz,
ZetaenRawdah, Gorgeousbyrcw, Jubahsouq, Sugar- scarf, BMO, Modest Culture,
Pudore, Dokoh, ZAZA by Raja Noora, Osra, Pudore, By Bainy,
Cattleya dan Absolute.
“Selain menghimpunkan jenama fesyen dalam
talian, butik itu turut berikan penekanan terhadap konsep rekaan dalamannya
bagi memberikan sjiasana membeli- belah santai dan selesa.
“Butik dua tingkat ini turut menerapkan
konsep rekaan dalaman studio untuk membentuk suasana eksklusif setanding butik
jenama antarabangsa. Penampilannya dilihat sebagai landasan terbaik untuk
pelanggan memiliki pelbagai koleksi fesyen terkini yang dijual butik dalam
talian dengan mudah,” katanya.
Beri sagu hati
Mohd Nor Nizam berkata, pada perasmian
butik yang dibuka pada jam 10 pagi hingga 8 malam itu turut menawarkan pelbagai
hadiah menarik termasuk pem- berian barangan sagu hati bernilai RM200 untuk 100
tetamu pertama.
“Selain itu, kami juga menyediakan buah
tangan daripada selebriti popular seperti Faezah Elai, Yana Samsudin dan pakar
motivasi, Prof Dr Muhaya Muhamad.
“Kebanyakan
jenama perniagaan fesyen dalam talian ini cukup popular dan diberikan kepada
tetamu bertuah, sekali gus membolehkan mereka mencuba untuk lebih berpuas
hati,” katanya.Sumber: Berita Harian / Famili / 4 November 2015
Tiada ulasan:
Catat Ulasan